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ガーミン・ヨーロッパからの返信が来た.....



ぶっ壊れたガーミン520のためにvisaカードもバシッと作って準備は万端。


そしてガーミンにヘルプ・ミー・メール。

その返信が来ました。


まず、ヘルプ・ミーとして出した内容。

・USB端子が壊れた。

・ピンが壊れて接続できない

・PCと繋いでも充電や同期ができない

・イギリスで購入したため、日本の代理店のサポートが受けられない

・修理が必要だ



これをグーグル翻訳を使って英文に変換。


・The USB terminal is damaged.

・The pin at the connection point breaks apart

・Charging and synchronization can not be done even when connected to a PC

・My country is Japan but I bought it in the UK so I can not receive support from Japanese distributors

・I will repair it.





メールを出したのが5月21日 日曜日 日本時間8:59。

返信が来たのが5月24日 水曜日 日本時間16:59。



そして、来た返信内容は......


Dear HIGIRI,

First of all, please accept our apologies for not answering

your email in the time we quoted on our website. Due to an

unforeseeable high volume of emails and calls we’ve received

this has led to a backlog, which we’ve been working hard to

restore to our usual service levels.

I am sorry to hear that you are experiencing issues with your Edge device.

I would strongly suggest that you follow steps

in the article: My Edge is not recognized by my computer ,

as this should push you device into mass storage mode.

If you are still unable to charge the device

I am afraid we will need to replace it; as it would be less expensive and

quicker for you I suggest contacting your local Garmin dealer for assistance


You can use the Garmin Dealer Locator on the link below to find your nearest store.


http://www8.garmin.com/dealers/

Kind Regards,

Gosia

Garmin Europe






うむ........なるほど、そういう事か.......



さっぱり分からんわwww












ここはグーグル翻訳&Yahoo翻訳を頼りましょう。



親愛なるHIGIRI、


まず、私たちのウェブサイトで、あなたの質問に

お答えする事が出来なかった事についてお詫びいたします。

予期せぬ大量のEメールや電話での問い合わせがあったため、混乱しておりました。

なんとか、お答えできるように尽力を尽くしております。


弊社のEdge520で問題が発生していることをお詫び申し上げます。


以下のリンクから手順を試してみて下さい。
My Edge is not recognized by my computer


それでもEdge520に接続・充電が出来ないようであれば、

本体を交換する必要があります。


その際は、地元のガーミンの販売代理店にお問い合わせください

下のリンクにある販売店検索で最寄の店舗を見つけることができます。

http://www8.garmin.com/dealers/


敬具

ガーミン ヨーロッパ。







だ~か~ら~

USB端子が壊れて繋げんねんから、PCと繋いでも充電や同期ができへんねん!!!

イギリスで購入したため、日本の代理店のサポートが受けられのや!!

修理が必要なんだ!!!


最初に症状を書いたのに.......







ここはもう一度、返信で状況を説明しよう。


早速、カチカチと返信を作る、仕事中にww


まずは日本語で。



ガーミン ヨーロッパ御中


早速の回答、ありがとう。


USB端子が物理的に破損しているため、PCと接続も同期も出来ないのです。

Edge520の現状を写真を添付します

金具が外れてピンが折れて外れているのです。


オラの国は日本なんだけど、イギリスで購入したから日本の代理店サポートが受けられないのよ。

修理を依頼したいのだが、どうすりゃいいねん?



これをグーグル翻訳&Yahoo翻訳に頼って変換。


Dear Garmin Europe,


Email answer thank you.


Because USB terminal is damaged physically, pc and neither the connection nor the synchronization is possible.

I attach a photograph under the present conditions of edge520.

A pin is broken and comes off

The Micro USB terminal is too weak.


My country is Japan, but agency support of Japan is not received because I purchased it in the U.K.

I want to ask it for repair, but what should I do?

You think that Garmin Asia is a reception desk window when from Japan, but will you teach a reference?



この内容に端子がぶっ壊れた写真を添付。
20170526 01





そしてメールを貰ってから1時間20分後の5月24日 18時19分にこの内容で回答です。


さて、次なるメールはどんな回答が来るのでしょうかね.......














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